Światowy rynek dóbr luksusowych rozwija się dynamicznie. Społeczeństwa bogacą się i coraz częściej sięgają po dobra luksusowe. Klienci więc poszukują nowych wyznaczników luksusu. I nie chodzi tutaj o dobra materialne, ale o przeżywanie luksusu.
Nowy luksusowy klient
Obecnie bardzo modne stało się przeżywanie luksusu:
- egzotyczna turystyka w nieznane zakątki świata (Malediwy, Szeszele, Goa, Mauritius), nie w luksusowych hotelach ale w warunkach zbliżonych do życia plemiennego, korzystanie z rozmaitych ekstremalnych atrakcji
- szkoły przetrwania, różnego stopnia zaawansowania, gdzie w znacznym stopniu ma miejsce obciążenie psychiczne i fizyczne klienta w warunkach zbliżonych do prawdziwej sytuacji walki o przeżycie
- wyjazdy medytacyjne np. joga w dawnej posiadłości maharadży u stóp Himalajów
Cechy przeżywania luksusu
Takie wyprawy dają:
- unikatowe doznania
- zdobycie ciekawych doświadczeń
- poznanie kultur i przyrody odwiedzanych miejsc
- poczucie wyjątkowości
Przeżywanie unikatowych doświadczeń to też luksus 😉