Światowy rynek dóbr luksusowych rozwija się dynamicznie. Społeczeństwa bogacą się i coraz częściej sięgają po dobra luksusowe. Klienci więc poszukują nowych wyznaczników luksusu. I nie chodzi tutaj o dobra materialne, ale o przeżywanie luksusu.
Nowy luksusowy klient
Obecnie bardzo modne stało się przeżywanie luksusu:
egzotyczna turystyka w nieznane zakątki świata (Malediwy, Szeszele, Goa, Mauritius), nie w luksusowych hotelach ale w warunkach zbliżonych do życia plemiennego, korzystanie z rozmaitych ekstremalnych atrakcji
szkoły przetrwania, różnego stopnia zaawansowania, gdzie w znacznym stopniu ma miejsce obciążenie psychiczne i fizyczne klienta w warunkach zbliżonych do prawdziwej sytuacji walki o przeżycie
wyjazdy medytacyjne np. joga w dawnej posiadłości maharadży u stóp Himalajów
Cechy przeżywania luksusu
Takie wyprawy dają:
unikatowe doznania
zdobycie ciekawych doświadczeń
poznanie kultur i przyrody odwiedzanych miejsc
poczucie wyjątkowości
Przeżywanie unikatowych doświadczeń to też luksus ;-)